1888 |
Seidel & Naumann oli Dresdenissä vuonna 1868 perustettu ompelukoneita, kirjoituskoneita, polkupyöriä ja moottoriajoneuvoja valmistanut yritys. Tässä yhtiön kaksi- ja kolmipyöräiset polkupyörät vuodelta 1888. Oikealla Heinrich Kleyerin vuonna 1886 markkinoille tuoma matala Adler polkupyörämalli, vastakohtana tuolloin vielä tavallisille korkeille pyörille.
1911 |
Vuonna 1860 perustettu Osakeyhtiö Spennert "valmistaa ja pitää varastossaan kevyitä, lujarakenteisia ja mukavia kesä- ja talviajoneuvoja, valjaita, ajo- ja tallivälineitä. Matkavälineitä, nahkakorutavaroita ja laukkuteoksia
runsain määrin."
1911 |
Brittiläinen Carters (J&A) Ltd valmisti pyörätuoleja ja muita liikkumisen apuvälineitä vuodesta 1845. Tällaisia tarvittiin mm. ensimmäisen maailmansodan sotainvaliideille.
1911 |
Tampereen Pellava- ja Rauta-Teollisuus Osake-Yhtiö tunnettiin sittemmin nimellä Oy Tampella Ab. Höyryvetureiden valmistus alkoi 1898, kun Valtionrautatiet tilasi yhtiöltä 40 veturia. Vuoteen 1957 mennessä, jolloin vetureiden tuotanto päättyi, Tampella oli valmistanut yli 900 veturia. (wikipedia)
1912 |
Berliiniläinen Cyklon Maschinenfabrik valmisti kolmipyöräistä Cyclonettea vuosina 1902-1922. Ajoneuvon kaksisylinterinen kuuden hevosvoiman moottori sijaitsi etupyörän päällä.
1919 |
Tätä kolmepyöräistä sähköajoneuvoa valmistettin Ranskassa vuosina 1919-1924.
1946 |
Davis Motorcar Company oli amerikkalainen, Glenn Davisin perustama kolmipyöräisiä ajoneuvoja valmistava yritys. Vuosina 1947-1948 toiminut yritys valmisti vain 13 ajoneuvoa. (suarezweb.com)
kuva: suarezweb.com |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti