1911 |
1913 |
Neue Automobil-Gesellschaft AG (N.A.G. tai NAG) oli Berliiniin vuonna 1901 perustettu moottoriajoneuvoja valmistanut yhtiö. Vuodesta 1915 eteenpäin yhtiön nimenä oli Nationale Automobil-Gesellschaft. Vuonna 1930 talousvaikeuksissa ollut NAG fuusioitui Büssing-yhtiön kanssa ja ne muodostivat Büssing-NAG Vereinigte Nutzkraftwagenwerke AG:n. Büssing-NAG oli yhtiön valmistamien hyötyajoneuvojen markkinanimenä vuoteen 1949 asti.
1926 |
1926 |
1926 |
Vuonna 1916 Grahamin kolme veljestä aloittivat kuorma-auton runkojen valmistuksen. Vuodesta 1921 käytettiin Dodgen moottoreita. Dodge osti Graham Brothers-yhtiön vuonna 1925 ja viimeiset Graham Brothers-kuormurit valmistettiin vuonna 1929. Vuonna 1925 aloitettiin G-Boyn valmistus ja siitä tuli Graham Brothersin suosituin malli.
1937 |
"Jäähdyttäjästä aina kauniisti kaartuvaan matka-arkkuunsa asti se ilmentää siivekästä virtaviivakauneutta."
Studebakerin veljekset rakensivat hevosvankkureita 1800-luvun lopulla. Autojen valmistuksen Studebaker aloitti vuonna 1902 sähköautoilla. Vuonna 1904 valmistui ensimmäinen bensiinikäyttöinen auto. Studebaker luopui autonvalmistuksesta 1966.
Ensimmäiset Studebaker-autot tuotiin Suomeen jo ennen ensimmäistä maailmansotaa. Maahantuojana oli Ab Walfrid Alfthan Oy, joka toi Studebakereita vuosina 1912–1913 runsaat 20 kappaletta. Vuodesta 1925 alkaen Studebakerin edustajana Suomessa toimi Korpivaara Oy.
(wikipedia, autowiki)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti